Mocny finisz Biura Analiz Centrum Grabskiego w grudniu oznacza kolejną analizę. Tym razem do piór i przelania na papier swoich przekonań i doświadczeń zgodnie z zapowiedzią projektu zaprosiliśmy młodych współpracowników BACG. Maciej Bylica i Mikołaj Kopel wspólnie z zespołem przygotowali dla nas analizę pt. „Aktywność młodzieży w zakresie edukacji ekonomicznej a działalność instytucji ekonomicznych”, która prezentuje perspektywę młodych na opisywany temat. Zapraszamy do lektury i dyskusji, warto!
Jak zauważają autorzy w konkluzjach swojego opracowania:
Inicjatywy oddolne pełnią kluczową rolę w tworzeniu społeczności młodych pasjonatów nauk ekonomicznych. Brak wsparcia dla tego typu inicjatyw powoduje zanikanie społeczności olimpiad ekonomicznych, a tym samym spadek popularności tychże, co jak wykazaliśmy w raporcie oznacza również spadek zainteresowania ekonomią perse, jako że olimpiady stanowią główny motor rozwoju kompetencji ekonomicznych wśród młodzieży. Brakuje atrakcyjnych ofert rozwoju dla młodych, zdolnych ludzi, chcących związać swoją przyszłość z naukami ekonomicznymi. Wskutek tego młodzi ludzie często wolą zaangażować się w inne inicjatywy z nauk związanych z ekonomią, takich jak matematyka. Brak więzi między teoretyczną ekonomią wykorzystywaną na olimpiadzie, a praktycznym jej zastosowaniem w biznesie, powoduje, że uczniowie traktują wiedzę ekonomiczną, jako przepustkę na prestiżowe studia, a nie wartość samą w sobie. Widać tutaj ogromny potencjał do pracy dla różnych organizacji i kół zainteresowań, które powinny ściślej współpracować z sektorem prywatnym i stanowić pewnego rodzaju pośredników między młodymi ludźmi, a możliwościami rozwoju kariery.
Zapraszamy do lektury!
Opracowanie dostępne jest pod linkiem:
/kt/