Grudniowe „Spotkanie wtorkowe” czyli o sztucznej inteligencji w edukacji

Po krótkiej przerwie, 17 grudnia 2024r. w Centrum Myśli Narodowej odbyło się  kolejne z cyklu „Spotkań wtorkowych”. Tym razem było ono poświęcone tematowi „Sztuczna inteligencja w edukacji”. Uczestnicy dyskutowali o możliwościach personalizacji nauczania, wsparciu nauczycieli przez AI oraz wyzwaniach etycznych związanych z ochroną danych i równością w dostępie do technologii. Podkreślono znaczenie rozwijania krytycznego myślenia u uczniów oraz świadomego korzystania z tych narzędzi.

 

Wstęp do dyskusji zrobił Mateusz Łukomski, prezentując wyniki badań oraz podając praktyczne aspekty wykorzystania AI w edukacji już dzisiaj. Sama dyskusja skupiła się  na potencjalnych zagrożeniach związanych z nadmiernym zaufaniem do algorytmów i następstwem tego procesu. Zwrócono uwagę na konieczność zachowania balansu między technologią a tradycyjnymi metodami nauczania, tak aby AI wspierała rozwój uczniów, a nie ich ograniczała. Wskazano także na fakt, że sztuczna inteligencja powinna służyć jako narzędzie pomagające w rozwijaniu kreatywności i krytycznego myślenia, a także jako sposób na wyrównywanie szans edukacyjnych.

 

/ml/

Powstanie Centrum Myśli Narodowej sfinansowano ze środków Funduszu Patriotycznego funkcjonującego w ramach Instytutu Dziedzictwa Myśli Narodowej im. Romana Dmowskiego i Ignacego Jana Paderewskiego- Edycja 2021 Wolność po polsku.

Ostatnie aktualności