Po krótkiej przerwie, 17 grudnia 2024r. w Centrum Myśli Narodowej odbyło się kolejne z cyklu „Spotkań wtorkowych”. Tym razem było ono poświęcone tematowi „Sztuczna inteligencja w edukacji”. Uczestnicy dyskutowali o możliwościach personalizacji nauczania, wsparciu nauczycieli przez AI oraz wyzwaniach etycznych związanych z ochroną danych i równością w dostępie do technologii. Podkreślono znaczenie rozwijania krytycznego myślenia u uczniów oraz świadomego korzystania z tych narzędzi.
Wstęp do dyskusji zrobił Mateusz Łukomski, prezentując wyniki badań oraz podając praktyczne aspekty wykorzystania AI w edukacji już dzisiaj. Sama dyskusja skupiła się na potencjalnych zagrożeniach związanych z nadmiernym zaufaniem do algorytmów i następstwem tego procesu. Zwrócono uwagę na konieczność zachowania balansu między technologią a tradycyjnymi metodami nauczania, tak aby AI wspierała rozwój uczniów, a nie ich ograniczała. Wskazano także na fakt, że sztuczna inteligencja powinna służyć jako narzędzie pomagające w rozwijaniu kreatywności i krytycznego myślenia, a także jako sposób na wyrównywanie szans edukacyjnych.
/ml/