Koniec wieńczy dzieło. Po sześciu planowanych zjazdach, zaprosiliśmy najaktywniejszych słuchaczy na siódmy, ewaluacyjny. Podczas jego trwania w gronie organizatorów i uczestników dokonaliśmy analizy i oceny całego projektu.
Przypomnijmy, że poza zjazdami, warsztatami to także dyskusje i webinaria. Tym samym edukacja stacjonarna połączona została z jakże aktualną, zdalną. Weekend 17-18 grudnia był podsumowaniem wszystkich tych działań. W jego programie znalazły się też wykład dr Krzysztofa Tenerowicz, prezesa Centrum im. Władysława Grabskiego czyli organizatora ANM, pt. „Manipulacja czyli jak się nie dać?” oraz debata poświęcona roli i znaczeniu zarówno tradycyjnych jak i nowych mediów.
I edycja ANM to kolejny projekt edukacyjny fundacji Centrum im. Władysława Grabskiego. To swoista odpowiedź na wyzwania otaczającej nas, medialnej rzeczywistości. Współcześnie media odgrywają kluczową rolę zarówno w życiu codziennym, jak i kształtowaniu trwałych postaw, zachowań i wartości. Często, co wynika także z opinii młodych ludzi ich jakość i poziom mediów pozostawia sporo do życzenia. Z tego właśnie powodu Centrum Grabskiego zdecydowało się zrealizować projekt. Dodajmy, że byłoby to niemal niemożliwe bez wsparcia partnerów. Strategicznego, którym jest Bank Gospodarstwa Krajowego oraz Fundacji Empiria i Wiedza, drugi z darczyńców projektu. Dzięki ich pomocy udział w Akademii był dla słuchaczy całkowicie darmowy.
Współczesne, zwłaszcza tzw. „nowe media” to dla młodych wielka szansa, ale także wyzwanie, a czasem wręcz pułapka. Łatwo wpaść w spiralę wiadomości i świata, które kreują. Świata, który nie zawsze jest prawdziwy. By sobie poradzić z tymi wyzwaniami powstała Akademia Nowych Mediów. Szkoli ona kompleksowy. Nie tylko w zakresie wiedzy medialnej czy PRowej, ale także rysuje szerszy kontekst, ekonomiczny, społeczny czy polityczny- mówi Marta Tenerowicz, wiceprezes fundacji Centrum im. Władysława Grabskiego.
Jak zauważa Sylwester Stachurski, uczestnik projektu: To co szczególnie mi się podoba w Akademii Nowych Mediów to wielowątkowe podejście do zagadnień medialnych. Czasem jako młodzi uczestniczymy w warsztatach autoprezentacji czy podstaw public relations. Często brakuje im jednak szerszego kontekstu. Akademia wypełnia tę lukę. Daje nam odpowiedzi na temat tego jakie są przyczyny ale i następstwa działań medialnych, jakie ich uwarunkowania i potencjalne zagrożenia.
Wiele wskazuje na to, że projekt doczekał się kontynuacji w kolejnych latach.
/kt/