W dniach 17-18 września odbył się drugi zjazd naszego nowego projektu – Akademii Nowych Mediów. Po raz kolejny uczestnicy z całej Polski zjechali się do Warszawy aby zdobywać nową wiedzę od ekspertów w danych dziedzinach. Projekt był też okazją do poszerzania umiejętności, a także dzielenia się własnymi doświadczeniami podczas warsztatów praktycznych.
Tematyka drugiego zjazdu Akademii Nowych Mediów skupiona była na zajęciach z zakresu wymiany informacji, poznania wymagań potencjalnych odbiorców oraz odpowiadania na ich potrzeby. Były omawiane również zagadnienia z zakresu etyki w biznesie i mediach.
– Drugi zjazd Akademii Nowych Mediów był związany z tematyką marketingu i komunikacji. Jest to niezwykłe ważny aspekt działania w obszarze nowych mediów, ponieważ umożliwia dotarcie z przekazem do szerszego grona odbiorców – relacjonuje Joanna Kozłowska, uczestniczka Akademii. – Dyskutowaliśmy również o potrzebie autentyczności i transparentności w social mediach. Zostały poruszone kwestie związane ze sposobem kreowania wizerunku organizacji pozarządowej oraz pozyskiwaniem patronatów medialnych – dodaje uczestniczka.
Podczas wykładów uczestnicy zjazdu mieli przyjemność spotkać się z interesującymi gośćmi m.in. rzecznikiem prasowym PKP Cargo S.A. Krzysztofem Loszem, specjalistką ds. social mediów Karoliną Bonk, czy ekspertem ds. IT Andrzejem Byszewskim, o czym mówi kolejny słuchacz – Maciej Kudra-Bartkowiak – Akademia Nowych Mediów jest bardzo ważnym projektem, skierowanym do młodzieżowych liderów z całej Polski. Podczas drugiego zjazdu miałem okazję spotkać się z bardzo doświadczonymi prelegentami, którzy podzielili się z uczestnikami swoją wiedzą na temat funkcjonowania dzisiejszych mediów.
Projekt to również warsztaty, które zostały przeprowadzone przez fachowca od spraw mediów społecznościowych Annę Bonk, a także Grzegorza Izbickiego – wielokrotnego koordynatora medialnego projektów młodzieżowych. Prace w grupach oraz zajęcia praktyczne są bardzo ważnym elementem toku szkolenia. Pozwalają na rozwój kompetencji i umiejętności miękkich, a także są sposobem sprawdzenia zdobytej przez uczestników wiedzy. Tym razem warsztaty dotyczyły przede wszystkim kompetencji cyfrowych. Według osób uczestniczących w zjeździe, Akademia Nowych Mediów właśnie tym kontrastuje się od innych tego typu projektów, że stawiana jest szczególna uwaga na zajęcia praktyczne.
Projekt realizowany dzięki wsparciu Partnera Strategicznego BGK oraz Partnera Fundacja Empiria i Wiedza.
/mt/