Drugi weekend października to III zjazd Akademii Nowych Mediów. Odbył się on po raz kolejny w Warszawie. Tym razem został zdominowany przez tematykę związaną z relacjami pomiędzy światem mediów, geopolityki i gospodarki.
Trzeci zjazd Akademii Nowych Mediów, projektu którego partnerem strategicznym jest Bank Gospodarstwa Krajowego to między innymi okazja do dyskusji o zagadnieniach geopolitycznych, do których doskonałym pretekstem był wykład Radosława Pyffela pt. Geopolityka i media przyszłości czyli szanse i wyzwania koncepcji „Trójmorza”. Otaczająca nas rzeczywistość wyraźnie pokazuje jak wiele zmieniły ostatnie miesiące. Warto się zastanowić co te zmiany oznaczają i mogą oznaczać dla Polski i państw regionu.
Zajęcia z red. Dorotą Łosiewicz pt. „Wizerunek w mediach tradycyjnych a w nowych mediach – różnice, szanse i wyzwania. Rynek medialny w Polsce” to natomiast świetny pretekst do dyskusji o różnicach i podobieństwaach pomiędzy mediami klasycznymi i tymi „nowymi”. Doskonałym uzupełnieniem tego bloku było spotkanie z Karolem Pietrasem podczas zajęć pt. Pieniądze, etyka, media. Kapitał społeczny jako filar rozwoju gospodarczego”. Podczas tego bloku słuchacze pod czujnym okiem prelegenta starali się odkrywać zależności jakie występują pomiędzy światem mediów, wartości i gospodarki.
Swoistym novum w ramach Akademii Nowych Mediów jest blok zajęć jakie sami uczestnicy przygotowują dla siebie nawzajem. Nie inaczej było i podczas ostatniego zjazdu. Tym razem były to zagadnienia związane z bezpieczeństwem w sieci oraz zarządzania kryzysem w nowych mediach. Niewątpliwie pomysł ten „przyjął się” i będzie kontynuowany podczas kolejnych zjazdów.
Kolejny zjazd Akademii odbędzie się jeszcze w październiku. Warto przypomnieć, że dzięki współpracy z partnerem strategicznym projektu – Bankiem Gospodarstwa Krajowego oraz drugim z partnerów, Fundacją Empiria i Wiedza udział w Akademii jest całkowicie darmowy. Każdorazowo uczestniczy w nim między 20 a 30 słuchaczy z całej Polski.
/kt/